همراه با عشایر زحمتکش استان البرز

همراه با عشایر زحمتکش استان البرز
شهریور 3, 1400
111 بازدید

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز در سفری یک روزه در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ مسائل و مشکلات عشایر استان البرز را مورد بررسی قرار داد.

عباسی با بیان اینکه عشایر استان ۸۶۰ خانواده با جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر را تشکیل می دهند، گفت: این حافظان امنیت غذایی کشور سالانه ۶۸۰۰ تن شیر و ۳۸۰۰ تن گوشت گوسفندی را تولید می کنند و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی استان ایفا می کنند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه عشایر غیور کشور با دامداری، تولید محصولات کشاورزی، لبنیات و صنایع دستی سهم بزرگی در رفع نیازهای کشور دارند، خاطرنشان کرد: مشکل نقدینگی، خرید تضمینی و بازارسازی برای محصولاتشان از مشکلات اساسی این عزیزان محسوب می شود.

وی افزود: عمده مشکلات عشایر یا ریشه انسانی دارد که شامل عدم داشتن بازار مالی مناسب برای عرضه تولیدات لبنی، گوشتی، صنایع دامی، گردشگری و عدم تامین زنجیره تولید می باشد یا عوامل طبیعی نظیر خسارت سیل، رانش زمین، از بین رفتن جاده ها و بالا آمدن آب رودخانه هاست. در هر دو حوزه انسانی و عوامل طبیعی عشایر استان مسائل و مشکلاتی را مطرح نمودند که امیدواریم با عنایت به شعار سال با رفع موانع تولید و پشتیبانی های مورد نیاز به حل مشکلات عشایر و افزایش تولید کشور کمک نماییم.

🆔 @alirezaabbasi_ir